01/04/2006

Lack of Shopping

Ey, jag var ju med i tidningen nu i veckan! Att jag missat att nämna det, vad är det för stil? Ett reportage om dansgruppen. Syrran brukar hålla i dansträningarna på lördagar, men den här veckan var det jag som fick gå upp och köra ett pass med stora gruppen avancerad. Det blev både spagatövningar, snurrexcercise och stol-kombinationer. De var ganska beat när detväl var slut. Vi har namn på grupperna beroende på ålder och nivå, det framgår ganska tydligt va? Efteråt kom Ronnie till lokalen och vi åkte ne dtill stan. Jag förstår inte varför man insisterar på att bara ha öppet till 16.00 på lördagar. Det är ju då folk faktiskt har tid att gå på stan och browsa. Det ironiska är att jag åkte dit me dmålet att skämma bort mig själv och köpa en kofta, minst, och annat som jag skulle fastna för. Tror ni jag köpte något? Nope. Inte ett smack till mig själv ( blåbärspaj på Fräcka Frökens och chai té räknas inte). Men jag var motsatsen till egoistisk och köpte en present till Sebastian, pojkvännens lillebror, han fyllde 14 nyligen. Vi kände oss våriga i alla fall, för min röda Rödluvan-kappa åkte på. Den ska definitivt åka med till Australien! Jag invigde skärpet jag köpte på Bra & Begagnat i onsdags, bara tio spänn! Tycker det kommer passa in i den omtalade marintrenden med det blåa. Scarves måste jag inskaffa också, hittade ett ganska fräckt Hawaii-inspirerat, men det var för rosa. Och jag är inte ett fan av rosa. Så ens faktumet att jag fastna för det säger ganska mycket...



Börjar jobba vid 22.00, så jag hinner nog hinka i mig lite té och slappa innan dess. Tjoho!

No comments:

Post a Comment