15/04/2006

Tonight's Outfit


Det skiljer sex år mellan mig och min storasyster, och de senaste åren har alla gått och sagt att jag ser ut att vara den äldre systern av oss två. Nu när vi har gjort lite ombytta roller, Monkan har sparat luggen och har lång sådan, Misha har klippt luggen och försöker se yngre ut, så kanske det äntligen syns att jag är lillasystern?

Jag förvarnade syster och hennes fästman aka the midget, redan igår att vi skulle ut. Vi inkluderar pojkvännen i sällskapet såklart. Det blev mysiga Cromwell House. Det blev även en nedtonad outfit med säkra kort. Terranova jeans, Andrea Moda stövlar, svart topp från Gina Tricot med två blom-broscher för att krydda till den. Tyvärr har jag nu insett att den inte alls höll så god kvalitet, massor med småhål som uppkom efter första tvätten! Yikes! Bye-bye sexiga party top! Det är en av få toppar med den där lite lösare modellen med överflödigt tyg som inte får mig att s egravid ut...

Jag är lite udda. Höjdpunkten på utekvällarna för mig är oftast drinkarna! Tjuvkikar på hur de blandas till, sitter och luskar ut vilken god drink jag ska beställa härnäst. Jag är en smygalkoholist egentligen. Så ikväll startades njutandet med en uppfriskande Strawberry Caipirioska, fortsattes med Kiwi Breezer ( vodka, kiwi likör, muddlad citron, socker, sprite), Snowball och avslutades med en Bloody Mary. De sista två är sådana där drinkar som man oftast får dricka ifred. Det är inte alla som tycker om hur de smakar nämligen. På bartenderutbildningen var det David och jag som hela tiden gick omkring och sippade Bloody Mary. Den är så matig, man blir liksom mätt på den och så är den stark! Massa tabasco! Annars dricker jag som en svamp, Bloody Mary är nog den enda drinken jag faktiskt dricker långsamt. Oh well, nu ska jag nattas. Imorn är det traditionell polsk påskfrukost.

No comments:

Post a Comment