02/04/2006

Flowers To Me!

Blommigt mönster på klänningar säger jag, det är underbart. Gärna mindre blommönster, inte för stort, med vissa undantag. Hittade en underbar sådan från Susana Monaco, blommig och fin med knyt där bak. Ojämna längder, inte för drastiskt, tycker jag om. Den är fin i gula toner också. Det där med tubklänningar har alltid varit ett frågetecken. Inte för att det inte är snyggt, vilket det är, utan helt enkelt för att min byst kanske inte skulle kunna bära upp den rätt. Vem vill gå och känna sig obekväm i en klänning liksom, rätta till den och dra upp den var tredje minut?

På tal om blommor ( det här har inget med kläder att göra), den där engelsmannen som bjöd Robbsen och mig på skumpa hade tydligen hört av sig till jobbet och frågat ifall han kunnat få mitt telefonnummer. De delar givetvis inte ut anställdas nummer. Han ville nämligen skicka blommor till den charmiga bartendern som förgyllt hans kväll, så han lämnade sitt nummer och ville att de skulle ge det till mig. Grejen är att Robbsen givetvis skulle tro att det var någon papperslapp som skräpade och... kastade den. Haha. Snacka om typiskt. Jag slår vad om att han själv behöll numret för att han var avis, han ville ha den rike engelsmannen för sig själv!

No comments:

Post a Comment