27/04/2006

Misha goes Spielberg

Stillbild från dagens inspelning:
Daniel, Stefan, Freddan & Viktoria

Plötsligt inser jag att jag har tagit mig vatten över huvudet. Det, eller så kommer ett par jävligt hektiska två inspelningsdagar vänta mig. Första inspelningsdagen ägde rum idag. Första scenerna är tagna, och själva materialet är så roligt att titta igenom. Tivolimiljön gör sig jättebra på DV-band och jag kan knappt vänta tills jag ska sätta mig och redigera och rengöra scenerna i Final Cut.

Jag lyckades med min charm inte bara fixa Lill-Snutten som stand-in för Rasmussen, utan spikade så att båda väl blev fast och fick ställa upp med sina intressanta tolkningar på skådespelartalanger. Jag är dem typ evigft tacksam att de ställde upp. Jakob går in för det, men å andra sidan är han teatergrabb sedan innan. Flickorna å andra sidan, ojojoj... Här funkar det inte att ge dem ett manus och hoppas på en bra tolkning från deras sida, oj vad de måste få drama-lektioner från mig! Jag insåg snabbt att jag måste ha en assistant eller något, för att filma, instruera och ha koll på alla runtomkring bara går inte samtidigt... Man tror ju att tjejer i 13-15 årsåldern förstår att man inte närmar sig en kameraman under tagning och ställer en fråga, men nej, det var visst inte så tydligt att en icke-profisionell kamera tar upp allt ljud runtomkring, inklusive bakom linsen.

No comments:

Post a Comment