17/04/2006

Teens & Scripts

De senaste dagarna har jag suttit och planerat mitt nya aktuella projekt, nämligen en kort mini-serie jag ska spela in med danstjejer. Jag räknar med två-tre avsnitt som ska skrivas, filmas och sedan redigeras under sommaren. Det kommer handla om dans förstås. Tonårstjejer, shopping och killar. Grejen är den att hela bunten är mellan 12-15 år och jag har hur svårt som helst att skriva dialoger anpassade till den gröna tonåringsperioden. Har ta mig tusan gjort reserach genom att se på tonårs TV-serier som Zoey 101, Lizzie McGuire, Freaks & Geeks, och första säsongerna av Dawson's Creek, Buffy och Gilmore Girls. Manuset till första avsnittet är skrivet, och det rullar ju, och ikväll kommer vi ha en mini-casting. Dvs tjejerna kommer få sina roller. Så det ska bli spännande. En produktionslogg kommer finnas tillgänglig inom kort.

1 comment:

  1. Anonymous1:15 pm

    Ojoj, Buffy och Gilmore Girls... Då har du verkligen sjunkit lågt (till min nivå, err).
    Hoppas allt går bra, hur som helst.
    Gillar namnet på din blogg, hittade hit via bloggkartan.se. :)

    ReplyDelete