20/04/2006

The Screenwriting Life

Kvällen har tillägnats lite hederligt manusskrivande. Jag är faktiskt jättenöjd med de första scenerna på kyrkogården och dialogen kommer lättare nu. Jag äro visserligen inte någon mästerlig screenwriter, men det är ju inte några proffs jag skriver för. Pratade med Fridas mamma på telefon idag och hon sa glatt att tjejerna är jätte eggade inför det här.
"Du menar att du är uppspelt över det Lotta?"
"Ja, det är jag ju visst!"
Det är så roligt att morsan är så insatt i dotterns manus. Hon satt och frågade ut mig hur det ska gå för Ebba och ifall jag visste vem som skulle spela Stefan och Freddan än. Det är roligt när utomstående involveras och ger en diskret peppning med sitt intresse. Yay!

Mest stolt är jag för att jag äntligen har kommit fram till karaktärsutveckling av några karaktärer, så det blir lite djup och de får några mål att sträva efter. Och Mimi har nog gått och fått en helt ny vändning på vad det extrema heter.

1 comment:

  1. Anonymous9:33 pm

    A dream come true or just another nightmare?http://www.n24.se/dynamiskt/prylar/did_12435356.asp

    read it...

    ReplyDelete