04/04/2006

Too Soon

Magen på helspänn. Jag bara ryser av att se trailern. Det här är ett måste för mig. Måste se. Plågsam film som måste ses.


Filmer som återgav förödande skildringar såsom Munich och Schindler's List var bra, men de visades en lång tid efter själva historien utspelat sig. För att vara ärlig har jag ännu inte hunnit se Munich, men jag får helt enkelt lita på kritikerna. United 93 däremot är farligt nära incidenten, inte ens ett halvt deccenium sedan. 11/9. Antingen resulterar detta med skada gällande box office siffrorna, eller så går de skyhögt till överdrift. Filmen som tidigare haft titeln Flight 93 lades på is eftersom det ansågs vara opassande att komma ut med den tidigare. Är det fortfarande inte för tidigt?
Tänk på alla de som förlorade någon. Jag skulle då inte klara av att se en film om tragedin. Paul Greengrass är visserligen en skicklig regissör (The Bourne Supremacy), så jag tvivlar inte på att filmen kommer vara osmaklig eller så. Men det där med respekt...

Lite mera ingående moraliska diskussioner kan man läsa i Cinematical.

No comments:

Post a Comment