20/04/2006

Stick It, Among Other Things

Nackdelen med Norrköping är det hemskt låga utbudet på film. Fördelen med att bo i Stockholm ett halvår från och med augusti är att jag kommer ha ett större urval av biografer att kunna hemsöka. Tur att Boxman finns och man kan få hem dvd:er direkt i brevlådan.

Stick It
Stick It är regisserad av manusförfattaren till Bring It On och visst får man en liknande känsla när man ser på trailern. Men jag är med på tåget för de snygga gymnastkonsternas skull och faktumet Daryn Okada har ett finger med i leken. Kom igen, tjejer i tighta bodydräkter? Who could resist? Fast å andra sidan om jag, som är tjej, har denna tankegång, vill jag ens veta vilken samling pervon till killar det är som kommer vilja se den? Den handlar om 17-åriga Haley Graham som i ett av sina rebbeliska äventyr blir tillbakaskickad till en strikt gymnastskola, som straff, och ska nu delta i en tävling där hon coachas av den legandariske Burt Vickerman (Jeff Bridges - bla Seabiscuit, rösten till Prins Lir ur The Last Unicorn). Hur en man av hans kaliber hamnade i en rulle som Stick It är bortom all min förståelse...


No comments:

Post a Comment