22/08/2006

Between classes

Kommer föreläsningar fortsätta att vara så intressanta som de två jag erfarit hittills, så är det här studera-vidare-livet bra mycket bättre än jag tänkt mig! Ska ha en kort Introduktion till Mac lektion vid 14.30, så jag utnyttjade tiden däremellan till att åka hem (här i Stockholm that is) för att a) äta kycklingsallad med vit & svart ris = mums och b) lämna av den extra packning jag hade med mig från Norrköping, större delen utgörs av pojkvännens saker som hans föräldrar lämnat av hos mig.

Visst, lite asocialt av mig är det att dra hem under lunchen, när jag hade ett utomordentligt tillfälle att försöka lära känna folket mer. Men jag har tolv hela veckor på mig att göra det, samt att jag ville inte bära på extra bagage när syrran och jag efter skolan ska träffas och ta en runda på stan. Var duktig och köpte hänglås till mitt skåp, lyckades efter lite besvär med de numera längre naglarna att få fast nyckeln i nyckelringen. Takin kom där med ett roat flin, la huvudet på sned och frågade hjälpsamt ifall jag ville ha hjälp. Men envist fortsatte jag. Var mindre duktig och tog fel skor som orsakat blåsor och skoskav. Nu åskar det dessutom...

2 comments:

  1. Anonymous12:28 am

    är hemma nu,har haft jättekul,mår väl okej
    är trött och ska gå upp 6:30, men ta hand om dig själv,kocham cie och vi ses imorgon,bye

    ReplyDelete
  2. löv you too, hun ;)

    ReplyDelete