25/08/2006

Introkurs i Photoshop

Jag finner det besynnerligt udda att när Micke frågar klassen hur många det är som aldrig jobbat med PS tidigare, så är det dussintals som räcker upp handen.

Blink. Blink.

Är det möjligt att idag, med tanke på hur många hushåll som har en dator och internet, att inte kunna bekanta sig med PS? Är det ens lagligt?! Jag trodde fan att det var allmänbildning vid det här laget!

"Det finns inga dumma frågor. Jag har hört det mesta. Som en gång, jag tror det var '96, jag säger till alla att trycka in alt och sedan klicka på musknappen. Vad tror ni en kille gör? Jo, han hänger sig över hela tangentbordet..."


2 comments:

  1. Anonymous6:54 am

    okj,du tycker nte o mig, jag tillhör någorluda en av dem som aldrig använt PS, eller har försökt för många år sen, alla kan inte vara lika bra smo du,hehe,åker iväg om en kvart till skolan, bye bäbis

    ReplyDelete
  2. bäbis? hur understår du dig att tilltala mig bäbis... på bloggen?! >.<

    ReplyDelete