14/08/2006

Norrköpings Ebba von Sydow

Jag kommer nog länge komma ihåg Andrea som tjejen med prislappen kvar på den rosa Gina Tricot tröjan. Jag, ingen annan heller för den delen, hade mage att påpeka om den lilla missen. Hon såg förväntansfull ut när vi avrundade den ytliga konversationen om mode.

"Ha, och vet du vad som är så kul med just skolan jag ska gå på? Den ligger på samma gata som VeckoRevyns redaktionshus!"

"Åh så fusk! Ebba som är min idol!"

"Haha, jag ska ha värsta kändisspaningen varje dag, och om jag synar Ebba så ska jag direkt skvallra vad hon hade på sig så kan du skriva om att det är inne!"

"Ja, innan hon själv hinner göra det!"

Undra ifall hon såg mig himla med ögonen? Min antydan till ironi nådde visst inte upp till ytan. Bra var väl det. Det känns ganska hårt när folk på plats inser att de blir dissade. Speciellt när de försöker så hårt. Det är inte så att jag har något emot fröken von Sydow, tvärtom, jag tycker om att hon kör sitt eget race. Äsh, jag är nog bara omedvetet svartsjuk. Jag skulle ju gärna själv vilja ha mode som ansvarsområde. Andrea är NTs nya modetjej, hon som kommer ha modespalten i ungdomssidorna - UngNT. Jag ser fram emot att få samarbeta med henne, ha ett finger med i leken, fastän hon hade rosa på sig. Rosa är som alla säkert vet, den förbjudna färgen. Den är så, så, så... rosa!

1 comment:

  1. Anonymous1:53 pm

    du vet att hon kommer nog upptäcka din blog nån vcaker dag...

    ReplyDelete