27/08/2006

Encounter

Jag såg Tjäder inatt. Han beställde en hederlig och trofast Heineken och stod kvar vid disken och pratade ett tag. Hela pratstunden stod jag och log fånigt och såg i smyg på hans näsa. Fan vad jag älskar den människans näsa!

Jag har inte sett honom på år och dar. Varje gång han dyker upp så är det mitt från ingenstans, med sin låga Tjäder-röst och sin grymma näsa. Och hans smil, hur kan jag inte nämna hans smil?! Våra samtal är på tok för korta tycker jag. Inombords så blir jag besviken varje gång han avlägsnar sig.

Tjäder. Han som fick mig att komma över mitt näs-komplex.

5 comments:

  1. Anonymous9:19 am

    If we didn't know better we could say that you have a crush in the dude's nose .

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:14 pm

    vad är så speciellt med hans näsa?

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:43 pm

    Utmaning - Se min blogg!

    ReplyDelete
  4. emma: Han har en krokig näsrygg. Sådana är överlag fula, men Tjäders näsa ser bra ut, hur lustigt det än låter.

    ReplyDelete