24/08/2006

Personer jag önskar jag hade i mitt liv

Somliga drömmar har en tendens att rucka till tillvaron. Så fort man öppnar ögonen inser man att det saknas något. Att jag saknar personer jag inte har nära mig längre, mer än jag anade. Personer jag önskar tillhörde min vardag, men som hav och tusentals mil skiljer oss åt.

1. Rysiek
2. Margi
3. Dave

Jag drömde att Rysiek dök upp i Polen under festivalen dansgruppen varit på, återigen med lite halvlångt hår, någon dödsmetall tröja och med tatueringar på ryggen som påminde lite om Prison Break. Under koreografkursen i Rzeszow hade Rysiek haft rollen som en av mina närmaste vänner, ibland som en bror (folk tyckte vi var ganska lika), vi kunde snacka om allt. En kväll när vi gick iväg under grillkvällen och la oss ned i gräset och bara stirrade upp på stjärnklar himmel och öste ur oss alt vi hade att säga, förändrade verkligen allt. Från och med då kändes det som vi förstod varandra utan att behöva yttra ett ord.

Igårkväll när jag sedan urminnes tider loggade in på MSN så fanns Margi där. Min galna kanadensiska roomate från Rzeszow. Det finns inga dåliga minnen med Margi, vi förvirrade folk med vårt språk med alla våra sheesh, nippy och niah-kommentar. Vi var lika hungriga partybrudar båda två och plaskade omkring i vattenpölar när det regnade. Trots att det var en liten ålderskillnad mellan oss, så var hon den där tjejkompisen alla tjejer borde ha.

Dave. Var ska jag börja med Dave? Det var en kort bekantskap med honom, men man hann både få erfara hans sämre sidor och bättre. Brutalt ärlig kille som jag önskar jag hade chansen att se och höra oftare. En jävla skicklig bartender, charmig men dryg engelsman som kunde ta en med storm då han satte igång med talets gåva, överdoserad med svordomar. Vi kunde va ute hela natten, dissa och skratta åt folk och sedan genomgå alla möjliga kurer som snabbt skulle återställa mig på benen så jag skulle orka med lektionerna som började två-tre timmar senare.

No comments:

Post a Comment