11/08/2006

Goddess Divine

"Lizzie" for everyday, "my pearl" for Sundays, and "Goddess Divine," but only on special occasions.
Elizabeth, Pride & Prejudice
Finns inte ord för hur välskapt och tillfredställande Joe Wright's Pride & Prejudice visade sig vara. Det som var förargligt var att filmen slutade, när jag lika gärna med skulle kunna sitta sex timmar och se den. Keira Knightley var underbar men Matthew MacFayden var stordådet själv som Mr Darcy. Den bästa filmen jag slukats av på flera år. Löjligt hur tacksam jag är för detta. Favoritscenen har jag vid det här laget sett över tio gånger. Jag är så född i fel århundrade...

3 comments:

  1. Anonymous3:39 pm

    I SO recognize that:D Ifall du gillar den gillar du säkert Fördom och Känsla, eller vad den nu hette med Kate Winslet. Keira Knightley borde dessutom inte spela i annat än korsetter:D

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:33 pm

    Jag håller så med.

    Fast jag måste säga att jag gillade TV-serien bättre. Har du sett den? Lizzie och Darcy har aldrig varit så underbara ...

    ReplyDelete
  3. Joanna: Sense and Sensibility kanske du menar, vad den nu heter på svenska, jag är dålig på svenska titlar... Nej, den har jag inte sätt, men det kanske jag borde?

    dimple: Nej, den har jag dessvärre inte sett heller! Jag har planer på att svepa igenom alla versioner som finns tillgängliga. Vet du vilka som spelade Lizzie & Darcy i serien?

    ReplyDelete