30/08/2006

Introducing the Twiggy dress


Igår traskade jag in på Zara på Drottninggatan och efter att ha gått runt där kunde jag konstatera följande:

  • jag skulle kunna fylla min garderob med enbart Zara plagg jag vill ha
  • shopping eller spaning är så mycket behagligare innan klockan 14.00 då det är lagom mycket med med folk
  • tar man väl med sig något till provhytten så är det onödigt att bara ta ett plagg, prova flera
  • vid ovanstående är konsekvensen raka vägen till kassan

Så jag kom hem med två klänningar igår och är snuskigt belåten med mina köp. Den ena köpte jag upp för förra veckan dricks, så då slösa jag ju inte på pengar jag inte bör röra. Det är farligt med frestelser. Inte någon nyhet. Men att hålla i plånboken när det finns så mycket kläder. Why are we so material?

Den ena klänningen kallas härmed för Twiggy-klänningen, man känner sig lite sådan när man tar på sig stövlarna och går omkring. Mönstrad. Den är skön och trekvartsärmad och skulle bli ännu coolare med ett skärp till. En av sakerna jag föll för är att den faktiskt slutar ovanför knäna. Korta längder, min svaghet...

2 comments:

  1. Anonymous3:04 pm

    Me like! Hundtands mönstrat= höstigt =)

    ReplyDelete
  2. Alskar Twiggy-klanningen! Brukar ocksa ha samma kansla nar jag kommer in pa Zara, deras klader ar underbara!

    ReplyDelete