30/05/2006

Baggage

Idag känner jag mig sådär krasslig. Slemmig i halsen som varieras med den där torra känslan, lite hosta, huvudvärk hand i hand med den där segheten som intalar dig att du ska tycka synd om dig själv och tröstadricka litervis med té. Jag i ett nötskal idag. Sitter för tusan fortfarande i pyjamas. Inte ens min egna pyjamas. Jag snodde syrrans übermysiga Nalle Puh pyjamasbyxor. Schhh, don't tell her.

Så jag tar mig en titt på Style.com och hittar deras lilla spotlight på oversizade väskor. "Jag ser dig mer som en stor-väsk-person, du har inte många småväskor," sa pojkvännen för inte så länge sedan. Eftersom han inte har en aning vad han pratar om kan jag översätta det han sade: Han tycker mina mellanstora väskor är stora.
På ett sätt skiljer jag mig inte från "alla andra" tjejer för jag kommer nog aldrig tycka jag har tillräckligt många väskor eller skor. Undra egentligen varifrån det här begäret kommer ifrån? Jag menar, det är ju inte som om jag går och har liknande begär med bland annat tandborstar, eller hårnålar, eller parfym!
Ha, skulle vilja se mig stanna upp på ICA framför en tandborste och åma mig framför den och utbrista att vi är som skapta för varandra och yra om evig kärlek.

Allt som allt så var det faktiskt oversizade väskor jag ville kommentera, och inte tandborstarna på ICA. Som den där lila saken från Camilla Stærk. Får mig att tänka på Sigrids XXL väska, och visst kan de va häftiga, i rätt färg förstås (lila som lutar mot rosa är inte riktigt min grej). Men jag skulle nog aldrig lägga ut pengar på en sådan själv. Fast en väska som rymmer skor till ombyte, det tåls att tänka på.

2 comments:

  1. Anonymous8:29 pm

    I am not ignorant...
    vaknade nyss,,,,shame on me...
    point taken om stora väskor,men den där väskasn är ju trots allt XXL!!!så dina ligger nog på L,eller???

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:22 am

    Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
    »

    ReplyDelete