25/05/2006

Newtones

Coverbandet Newtones spelade på Palace igår, jag har inte sett en sådan stämning på publiken på länge. Grabbarna hade en egen rock-konsert för tusan där folk hoppa överförfriskade och lyckliga till bra låtar. Mera Newtones till Palace! De var klart godkända och spelade bra musik!
De har spelat tidigare men jag har inte jobbat i musikbaren på ett tag så då har jag missat dem, dessutom var det yngre åldersgräns igår i och med röd dag idag, så det kändes som om halva teknistskaran från gymnasiet dök upp som ännu inte hunnit gå ut.
Blev dramatiskt upptryckt mot väggen igår av Rasmussen som fick chefen att tappa hakan och undra ifall han skulle kalla på vakt eller inte, sedan insåg han ju att det var tydligen så här Misha hälsade på folk...

Tänkte dela med mig av den sämsta raggningsrepliken man kan köra på krogen. Personligen kör jag den på skämt väldigt ofta, men det går bara fel om man ärligt talat drar den med fullt allvar.

- Så... Kommer du hit ofta?
- Jag jobbar här.
- Aha.

Tss, tss, tss.


2 comments:

  1. Anonymous8:45 pm

    Vadå tryckte upp?

    ReplyDelete
  2. johanna: Haha, då kanske du hajar till nästa gång du är där och råkar se nån som kanske ser något bekant ut :D

    ronnie: ja du vet, när man trycker upp någon mot väggen med sin kropp? ;P jag kan demonstrera nån gång...

    ReplyDelete