06/05/2006

Italian

På spårvagnen på väg hem från bion, kommenterade spansktalande pojkvännen om den italienska dialogen:

- När han sa Buongiorno Padre, och allt annat, jag förstod! Godkväll Fader.
- Till och med jag som inte kan spanska förstår vad det betyder!

Fast det var nu dagen efter som jag kommer på att vafan, Buongiorno betyder inte alls godkväll utan goddag. Buenosera eller något, betyder godkväll. Jag behöver inte några hjälpande kunskaper i spanska för att kunna lista ut italienskan minsann!
Desto mer sugen blir jag faktiskt på att lära mig italienska. Hmmm... Om man skulle resa dit efter Australien?

2 comments:

  1. Anonymous9:29 pm

    vilken diss gumman?bara komplimang att du delarmed dig att du har en latinoboyfriend plus så stämmer det med bongiorno. men tack för komplimangen,morotskakan är nog lite ledsen över attt det inte kom med i dagens blogg,kidding,,

    ReplyDelete
  2. Morotskakan var underbar, och min italienska naturbegåvning är ännu bättre *mhoahahaha*

    ReplyDelete