08/05/2006

Kärt barn har många namn

Tidigare idag insåg jag att solen som sken utanför fönstret var till för att njutas av, inte till för att värma i ryggen medan jag bearbetade dagens nätsurfande. Jag gick upp sent, hade ju jobbat och allt, och då är det härligt att ligga och sega extra länge i sängen. Men sedan kom jag iväg på en lång och härlig promenad. Jag var social till och med och fick höra att Mille från mitt kebabställe ( - Ja hej jag vill ha två kebabrullar och en kebabtallrik. - Vad för sås? - Röd. Och en rulle med extra cayennepeppar. - Jaha är det du...), ska gifta sig. Om tretton dagar. Jag erbjöd mig som bartender till brölloppet. Det är väl ödmjukt?


Alkoholist Elitens Myrdrottning.
Porrdrottning.
SweetSinner.
Goddess.
Misha.

Lustigt hur majoriteten av dessa namn har en tendens till att vinkla folks syn på mina uppenbara intressen. Folk håller väl fast ganska hårt vid det där med att skenet bedrar. Men oftast är det bara en myt. Någon frågade mig idag ifall jag tycker om att vara den där personen. Den där personen som tycker om att prata om sex. Haha, jo. Finns inget bättre. Grädde på moset är om man dessutom får någon annan att känna sig besvärad, eller ännu bättre, få den att rodna. Då har man gjort sitt.

Morian: Tsss - du har inte en ödmjuk cell i hela din syndfulla kropp.

Må så vara, men jag kan ändå lyckas att se oskyldig ut och vilseleda de lyckligt ovetande.

2 comments:

  1. Anonymous12:04 pm

    Helt underbar bild. Förmedlar många känslor.

    ReplyDelete
  2. Tack, jag tycker också om den. Ett spontant klick, men ändå så bra!

    ReplyDelete