10/05/2006

Piece of Heaven


Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag är kär i en Amerikan!
Jag har alltid tyckt om de från Chile och Australien, inte liksom funnit den där som charmat mig tillräckligt från vare sig Italien eller Frankrike. Allra minst trodde jag att jag skulle hitta en orgasmisk god och absolut len i smaken, från Napa Valley. Mina damer och herrar, låt mig presentera favoritvinet från vinprovningen som vi hade på jobbet idag.

Hess Collection Chardonnay. Vi hade en i det mesta laget vinprovning av åtta vita viner från Spendrups sortiment, och det lovas en vinprovning av röda viner inom två veckor eller liknande. Vilken skillnad det är i smaken på ett vin som lagrats på ekfat! Inte bara lukten, men också verkligen i smaken. Så gott! Jag är så såld. Andra märkvärdiga viner var även Pinot Grigio DOC, och Gewürztraminer Tradition varav den sistnämnda har en kraftig arom av rosor. Ett riktigt tjejvin faktiskt.

Ha, där lurade jag er allt. Trodde ni jag skulle ha ett maffigt inlägg om någon snygging på stan va? Nej, nej. Här är det vin som gäller för damen!

2 comments:

  1. Anonymous5:18 am

    hej,klockan är 5.15,är ej förvånad över ditt senaste inlägg,och vill påpeka att jag INTE läser ditt blogg...

    ReplyDelete
  2. Vad smakar vinet då? Sött, strävt, smak av hallon eller vadå? ;P Nej men man blir ju nyfiken när någon höjer ett VITT vin sådär till skyarna (avskyr rött vin så jag dricker ju bara vitt jag) Kram!

    ReplyDelete