07/05/2006

Six Years

Han beställer en storstark.

Blicken dröjer kvar. Han ser något bekant ut. Det tar en sekund, sedan känner jag igen honom. Fast han har ett stort hål i vänster öra, troligtvis efter att ha haft ett sådant där örhänge som töjer ut örat så man ser rakt igenom. Örat ser infekterat ut. Det är därför jag kollar konstigt på honom.

"Du känner inte igen mig va?"

"Eh... jooo..."

"Vi bor i Klocket. Du dansar."

Cancer. Han kallades för Cancer. När man väl ser honom så är det inte så svårt att lista ut varför. Jag har aldrig pratat med honom. Han var en vän till en vän. Han får sin starköl.

"Jo jag känner igen dig... Det var därför jag kolla så konstigt på dig."

"Vill du veta en sak?"

Jag hinner inte ens nicka eller säga ett ja.

"Jag var kär i dig, i sex år."

"Det var du inte alls"

Sedan säger han min adress och mitt gamla telefonnumer och går därifrån.

5 comments:

  1. Anonymous10:14 am

    läskiga stalkerfasoner...

    ReplyDelete
  2. Jaså är du en hoodie?! Det var som tusan. Finns det en annan Cancer än Ante?

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:07 pm

    åhhh...lite små scary..=)!

    ReplyDelete
  4. Men Sweet nu får du ta och hålla dig borta från alla läskiga typer som du verkar dra till dig som flugor mot ett... eh ja flugpapper! :look

    ReplyDelete