05/05/2006

In the Spirit of Audrey


Jag vet inte varför jag egentligen får Audrey Hepburn vibbar från den här klänningen, men efter att ha sett Breakfast at Tiffany's igår ( ja, för första gången!) så känns den väldigt Holly Golightly. Passande nog såg jag filmen på legenden Hepburns födelsedag, 4e maj. Roman Holiday är fortfarande min favorit av Audrey Hepburns filmer, men Tiffany's blev en säker tvåa. Blev mycket angelägen om att läsa boken filmen är baserad på, skriven av Truman Capote.

En Heppie har jag blivit, och finner mig ofta sittandes och funderandes på vilka skådespelerskor som skulle kunna göra bra ifrån sig i remakes av dessa klassiker. I Roman Holiday tyckte jag Natalie Portman påminde mig om Audrey Hepburn i vissa vinklar och scener, men i Breakfast at Tiffany's ser jag Keira Knightley framför mig som en värdig ersättare till rollen som Holly.

Alla ni som inte sett Breakfast at Tiffany's eller Roman Holiday (Princessa på Vift, svensk titel) så är det banne mig på tiden att ni gör det!

Klänning från Debenhams

No comments:

Post a Comment