09/05/2006

Happiness


Jag har varit duktig att sega på mornarna, eftersom jag inte egentligen behöver gå upp, så det har blivit att jag struttar omkring i myskläder till klockan tolv eller nåt. Men idag gick jag upp vid tio och njöt av morgonsolen. Den prickiga väskan utrustades med Glamour tidning och iPod med bra musik och så bar det av till stan i kjol. Kjol! Hör så härligt! Kjol, utan strumpbyxor, utan leggins. Bara kjol! Ja och era pervon som hinner tänka längre så var det underkläder som gällde också. Fast lite porrig är nog kjolen, för den har en sådan där svart underkjol i spets. Grr! Det nya diademet från Pieces har jag använt flitigt, och linnet är från VeroModa. Det syns inte på bilden, men jag har ett fjärilshalsband från Pilgrim. Fjärilar är något Misha är djupt förälskad i och troligtvis aldrig kommer tröttna på. Skulle åka ned och möta my russian friend Elena för att catch up.

Vi åt glass där Janne jobbar. Glömmer alltid bort vad det heter. Italiensk glass, egentillverkad, och mycket glass för pengarna! Eller så var det mycket glass bara för att det var Janne. Pojken såg helt sliten ut. Elena och jag har en fetish, vi har ett stort begär av att gå och mata ankor vid Strömmen nämligen. De är så söta, så länge de inte anfaller våra fötter. När vi står där och smular bröd till krabaterna kommer Tony förbi med någon äldre kvinna som han strax presenteras som sin mamma. Tony är en sådan där trevlig och go kille, jordnöra, praktisk (läs:händig), en sådan killkompis som varenda tjej borde ha. Jag borde ta mig tid att träffa honom någon gång, någon annanstans än på jobbet.

Efter att vi vid senare tillfälle, när vi njuter av solen som mest på en parkbänk, får sällskap av en A-lagare (Elena: Jag sa ju att jag är en magnet för konstiga människor! Du är magnet för normala! Misha: Huh, vem är normal? Elena: Ja, miljonärer och så...) och efter att han serenerat oss med sina oundvikligt vidriga andedräkt, så kikade vi förbi MQ. Går man på stan så kommer man ju fan inte hem tomhänt. Misha har härmed inhandlat två snygga linnen, ett brunt och ett svart från MQ (halva priset ju!) och foundation och anti-blemish concealer från Clinique. Fick det där Bonus-paketet på köpet. Och som pricken över i kommer pojkvännen förbi då jag håller i min danslektion och han har återigen skämt bort mig med en spontanpresent - nämligen boken Breakfast at Tiffany's. Han är bäst!

4 comments:

  1. Åh, vad sommarhärligt!!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:50 pm

    Grymt snygg outfit! Jag blir ju helt avis. Speciellt på den fina väskan!

    ReplyDelete