20/05/2006

Vit Klänning, Brunt Skärp


På teatern hänger en vit klänning jag drömmer om. Den är använd. Den är gammal. Den är vit och den är romantisk. I sommar vill jag ha en vit klänning. De har alltid varit så opraktiska. Vitt blir smutsigt så lätt, oftast är tyget genomskinligt och vem vill gå där och stylta med vilka underkläder man har (eller inte har) för hela världen? Men i sommar ska jag köpa en, eller fler.

Vitt är en somrig färg, det är ett faktum. Skitsnyggt till en fin solbränna och man kan upplyfta den så mycket med kontrasterande detaljer. Ett brunt skärp i midjan. Eller ett sidenband. Guldkedja. Den rätta väskan. Perfekt outfit. Enkel och elegant. Stort ha-begär. Åh förstår ni att det är sommar tider snart?!

3 comments:

  1. Oooooohhhh!! Vita klänningar är fantastiska, snart åker min vita kjol fram, måste bara köpa en snygg vit topp till som jag kan ha i sommar. Jag älskar vitt!

    ReplyDelete
  2. Anonymous3:23 pm

    Vitt är sommarens sötaste färg, jag kommer verkligen få användning av mina vita klänningar :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:09 pm

    Klänningen på bilden var megafin!

    ReplyDelete