05/02/2006

All That Glitters


Jag har alltid haft en svaghet för guld faktiskt.Det kan vara på grund av pappa, som alltid köpte mig och min syster guldsmycken "för hans döttrar är värda det bästa". Så nu när det skiner och blänker med massa guldigheter känns det svårt att inte spontanköpa smycken, som de här fräcka örhängena från Gina Tricot. Nu är det ju faktiskt så att lever man på en stram budget, samtidigt som man ska lägga undan pengar på studier till i höst, så blir det svårt att kombinera shoppinghungern och den svaga rösten som gör sig hörd. Man får helt enkelt improvisera och buy det man kan afford. Sorgligt, men sant. Den som sa att man inte kan köpa sig lycka visste inte vad denne pratade om...

Kärlek kallas det här. Kärlek vid första ögonkastet. Den klår mitt nuvarande ganska nya inköp av plånbok, som för övrigt jag är väldans fäst vid. Den är brun, och har en guldbrosch i form av en rosett! Cute! Matchar mina Andrea Moda piratstövlar och min bruna läderväska från Mango perfekt! Nyanser av brunt, guld och brons säger jag. Min svaghet. Tack och lov att de färgerna håller ut ett tag till!

No comments:

Post a Comment