07/02/2006

Cup of Tea

“Thank God for tea! What would the world do without tea! How did it exist? I am glad I was not born before tea”


Jag kan med handen på hjärtat säga att jag är en obotlig tea-junkie. Jag dricker fyra-sex koppar med té om dagen, och får jag inte min dagliga dos med té så går världen under. Té är lyx för sinnet. Jag förtjänar té. Så är det. (sitter med en kopp té just nu när jag skriver det här faktiskt!) De flesta Peach-smakerna smakar gott och Miss Saigon är en smak som alla borde prova på. Himmelskt gott. Det har morötter i, och det är de som addar sötman. På senare tiden njuter jag också av Champagne & Cream té. Är det någon som har smaskiga tips på téer , så hojta till!


Själva grejen med Happiness Tea (från Today Was Fun) är precis vad det låter som - man blir så glad! På riktigt! Själva instruktionerna är klockrena och man bara smånjuter utav att läsa det. Olek, min dansande London-bo till vän, skicka den till mig för ett tag sedan, mitt té-missbrukande har inte gått honom förbi obemärkt, så han skickar mig rätt slags presenter (och massa blandband också för den delen, med bra musik)!


The Happiness Philosophy
1. Put the kettle on to boil.
2. Warm your favorite teapot.
3. Add one tablespoon of tea for each person.
4. Pour in boiling water, allow to brew for ten minutes while you do one or more of the following: Lie on the sofa like a great big slug. Hug somebody. Dance like you danced when you were five years old. Rest. Take off your shoes and wiggle your toes. Sing like Pavarotti. Shake like Elvis. Help yourself to a huge slice of chocolate cake. Call a friend. Listen. Remember the last time you laughed out loud. Tickle somebody. Sit where you can feel the sun on your face. Smile. Look out the window and drink in the world. Run a hot bath. Wrap yourself in a duvet. Think about someone you love. Light a candle. Be still. Be present. Just be.
5. Stir and pour.
6. Drink.

No comments:

Post a Comment