02/02/2006

Visions of Hair

Jag ska bli en ny människa. Jag ska bli aktiv för tusan (och nej, det här är inte ett nyårslöfte!). Och det är inte bara snack, här ser ni en före detta gym-oskuld. Jajamensan, jag satte minsann min fot första gången någonsin på ett gym igår - och använde det! Det var underbart. Så himla skojigt faktiskt. Märta och Klara drog med mig till Sol & Motion ovanför Filmstaden. Min oroade tanke var att det var ju där Pudeln och Spännis-Tobbe brukade hänga. Trots att visionen var svettiga människor som målmedvetet sprang/cykla/trampa på maskiner eller försökte pumpa diverse muskelgrupper på de där styrkemackapärerna, som jag också gjorde, så var det peppande. Man kände sig trendig. Gym är en innegrej. (Sedan att det varit en innegrej det senaste årtionden ignorerar jag totalt, JAG har upptäckt gymmandet!) Spinning, step-up, aerobics - here i come!

Samtidigt så har jag stora planer på att klippa mig. Jag kan ju inte bli en ny människa utan a) ny garderob och b) ny frisyr. Det jag går omkring och blir gråhårig över (metaforiskt alltså) är ifall jag kommer passa i frisyren som jag kärat ned mig i.

No comments:

Post a Comment