21/02/2006

All About Wentworth Miller


Med dregel i mungipan suckar tjejerna belåtet över hunken i Prison Break. Jag upplyser stolt alla som inte visste att det faktiskt är samma kille som Mariah Carey leker runaway bride med i sin musikvideo We Belong Together, och som om det inte var lycka nog för henne så har hon med grabben i två musikvideos! Men vänta, det finns mer. Jag bara vet att det finns mer. Vart har jag sett honom förut? Hela tiden medan jag spänt sitter och nästan biter på naglarna ( ush och fy, skäms!) och tittar på Prison Break så vet jag att det här inte är kärlek vid första ögonkastet, utan kärlek vid andra ögonkastet. Jag har redan förälskad mig i honom förr... Men när då? Sedan slog det mig! Buffy! Han var med i Buffy!
Fortfarande inne i dimman. För jag var inte säker på ifall han var en av the commando guys från the initiative, eller inte. Så jag gjorde mitt research och allt faller på plats. Han är snubben som är med i en av de tidigaste säsongerna i avsnittet Go Fish, ni vet killen i skolans sim-lag som blir en fisk-varelse?

Inte nog med det, det påminner mig om att när det avsnittet gick på TV så gick det ganska tätt inpå tv-serien Popular och PANG! Miller spelade Adam i två-tre avsnitt i Popular och det var via Popular jag började obcessa över honom ( största argumentet back then var att jag ansåg att han liknade den polska sångaren/skådespelaren Gabriel Fleszar som jag sommaren innan haft som öronens sommarplåga). Mystery solved! Superdetektiven Misha kan luta sig tillbaka i natten och omfamnas av mörkret, inväntandes nästa uppdrag...

"Mine grows pretty quickly, like a Chia Pet"
- Wentworth Miller om sitt hår
Oh no you didn't! Snälla säg inte att du nyss bekände att du have a clue om vad Neopets är! Priceless!

2 comments:

  1. Anonymous8:47 am

    jag vet! jag minndes också honom från popular och mariah carey tiden! han är grymt söt :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:25 pm

    Åh, tack för infon!! han är verkligen döläcker, idag ska jag bänka mig igen;)

    ReplyDelete