24/02/2006

Do You Know How To Make A Screaming Orgasm?

Alkohol har alltid fascinerat mig. Hur man kan blanda den menar jag förstås. Allt läsvärt om sprit jag kan komma över läser jag, även om jag troligtvis läst tio olika historiska skildringar om tequilans tillverkningsprocess, för att inte tala om whiskey. Alkoholens många sidor är frtfarande intressant. Varav jag älskade tanken på jobbet som bartender. Barutbildningen var underbar, fast mest givande var ju givetvis att jobba under sommaren på en högtryck bar som Den Glade Viking eller Panama Jacks. Bara det att det är ett väldigt slitsamt yrke, om man inte jobbar på ett förstklassigt hotell eller någon laidback pub, utan på en nattklubb. Speciellt när de får för sig att köra 18-års gräns en kväll, istället för 19-årsgränsen som de annars brukar ha. Jag har sagt det, och jag säger det igen: nyfyllda 18-åringar som precis börjat komma in på krogen är ett helvete att servera. De har ingen som helst kontroll eller koll över deras gräns för alkoholtolerans och deras kväll brukar sluta lyckligt i en hög med ingredienserna som kommit halvvägs igenom matsmältningsproceduren, av det de tidigare ätit.

Så hur gör man en Screaming Orgasm, kanske du undrar? Enkelt, du spetsar en vanlig Orgasm med vodka. Nu pratar jag inte kroppsvätskor, utan hederlig drink som är hälften Kahlua, hälften Baileys och sedan grädde/mjölk. När vi ändå är inne på alkohol så måste ni läsa det här borta hos Cherchez La Femme, klockrent! A girls gotta know her spirits!



Så därför listar Misha sina favoritdrinkar:
1. Ragnar
2. Caipirinha
3. Golden Cadillac
4. Strawberry Daiquiri
5. Frozen Margarita
6. Bloody Mary

    2 comments:

    1. Blev glad när jag såg att du länkat till mitt inlägg (tackar och bugar). Blir ännu gladare om du kan fixa fram ett recept på en riktigt läskande Strawberry Daiquiri (that's my screaming orgasm).

      Ciao (Cherchez La Femme)

      ReplyDelete
    2. Anonymous11:54 am

      Ragnar :)

      ReplyDelete